måndag 26 oktober 2009

Inte ett märke som andra




det jag tycker är så roligt med Odd Molly är att kläderna är tidlösa på något sätt. Vilket annat märke skulle man sitta och leta efter äldre modeller på Tradera eller andra begagnatmarknader. Inte många. Det är nästan så att de äldre modellerna är mer eftertraktade just för att de gjordes i mindre upplagor och var mer svårtillgängliga för några år sedan. Nu ploppar det upp nya webshopar hela tiden så på det sättet har märket blivit mer lättillgängligt. Denna höst och vintersäsong har jag handlat mycket mer ifrån än vad jag gjort tidigare. Dels beroende på att kläderna är lättare att få tag i och dels pga inspirationen från alla dessa härliga bloggare. Här är ett par "äldre" (inte jättegamla dock) modeller som jag skulle vilja ha i min garderob.

6 kommentarer:

  1. Mmm du är inte ensam om att gilla de där jordgubb/hallon och päronsorbetplaggen.. Riktigt fina!

    SvaraRadera
  2. Hejhej! Är en nybliven fan av Molly, såg att du också bodde i Malmö trakten. Vet du var de bästa julreorna på Molly brukar vara? /Sanna

    SvaraRadera
  3. Det är ju nästan det roligaste med OM, att leta efter gamla godingar! Det är klart, släpp av ny kollektion är också super-duper-kul!
    Klänningen skulle jag gärna äga jag med.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Julreor, då skulle jag satsa på Åhléns eftersom de har störst utbud kvar. Jag var på Iisa idag och de har inte mycket kvar av Odd Mollyplaggen annars har de en kundklubb (det är bara att skriva in sin mailadress i en bok som ligger vid kassan) och då får man reda på när reorna startar och ibland har de en speciell readag för just dessa kunder.

    SvaraRadera
  5. Jag är också förtjust i just att leta efter de gamla fina plaggen och visst är det underbart vilket andrahandsvärde de ändå har! Kram

    SvaraRadera
  6. Håller med dig! Inte många andra märkens gamlisar man ser står så högt i kurs på tex Tradera.
    Det är underbart härligt tycker jag!
    KRAM

    SvaraRadera