torsdag 13 augusti 2009

Butik Cha



Jag har gjort en förbeställning hos ovanstående och längtar tills jag får kläderna. Jag trodde inte jag skulle handla något mer från dem efter det som hände i våras men det var ju inte deras fel igentligen. Jag hade beställt en klänning och deras leveranser kommer alltid hem, men eftersom vi inte är hemma på dagarna så får man hämta dem själv och dessutom i en annan stadsdel på posten. Glad i hågen traskade jag dit fick mitt kuvert som jag reagerade direkt på att det var så tunt. Gick ut från posten, kollade i kuvertet, tomt. Det hade gått hål nertill (eller hade blivt öppnat) och klänningen var inte där. Jag gick direkt in igen och tjejen som givit mig kuvertet hade också tyckt att det kändes lätt men trodde att det kanske bara var ett dokument. I alla fall så reklamerade jag det. Efter det mejlade jag till Butik Cha och berättade vad som hänt. De kollade med sin post och sa att reklamationen skulle göras utav mig och det var ju redan gjort också. Sen gick några veckor, jag fick ett mejl från Cha som undrade om jag hört något. I det läget trodde jag inte att jag skulle få tillbaka mina pengar och lovade mig att inte handla något mer där. Ytterligare några veckor senare fick jag ett nytt mejl där Cha undrade igen om jag hört något och när de fick svar utav mig förde de över mina pengar. Strax därpå fick jag svar från posten att de inte hittat varan (förvånad? not) och att jag skulle reklamera hos Butik Cha. Saken var utagerad men det tog ca en månad innan jag fick tillbaka pengarna. Jag mindes även en annan gång när jag fått kläder från dem och påsen var halvsöndrig och det var bara tur att inget fallit ur. Men jag har handlat därifrån igen i somras på rean och allt fungerade bra så de får chansen igen nu när danska kronan fallit lite och de har bra fraktkostnader.

1 kommentar:

  1. Haha... "kul" att läsa när de precis skickade fel klänning till mig. Jag beställde en Velvet Frill från höstens kollektion och fick en Smock Dress istället. Men det löste sig och nu har min klänning kommit.

    SvaraRadera