tisdag 25 augusti 2009

Hur är kvaliteten på Odd Molly?


Läser på flera ställen att en del får reklamera sina Mollysar pga allehanda fel och brister. Ännu så länge har jag inte märkt av något av detta. Jag har iofs inte använt mina så jättemycket än trots att jag har ganska många. Men jag har mycket andra kläder också och denna sommaren är den första som jag använt Odd Molly mer regelbundet.

Det enda plagg jag fått sy på var denna tunika och det var helt mitt eget fel. Jag skulle gå ut och hämta posten, fastnade med ärmen i dörrhandtaget och på samma gång tog jag steget ner för trappan och kunde inte gå tillbaka. Svisch sa det i tunikan och en ganska stor reva blev det baktill. Men jag sydde ihop revan och eftersom den är så brokig i tyget så syns det inte alls. Det enda jag tänkte på var att nu kan jag inte sälja den vidare men det hade jag nog inte gjort i alla fall för jag har nog använt denna mest av alla.

6 kommentarer:

  1. Glöm inte att ge mig en röst snälla! :)

    http://fridasjoblom.blogg.se/2009/august/finalisterna-i-veckans-blogg.html#comment

    Rösta på NIKLAS NR2 :)

    Frida har rätt så många besökare top 10 på blogg.se så även du som röstar har chansen till fler besökare på din blogg :) + att jag hjälper dig om du nånsin behöver en röst ;) + att du får en länkning på min blogg när tävlingen är över om du vill förstås :)

    Många fördelar för dig ;)

    Ha en trevlig kväll! :)

    SvaraRadera
  2. Ja.. det är sorgligt när man stöter på kvalitén som motsvarar priset. Jag håller som bäst på med en skräddare/reklamation. =(

    Tunikan på bilden där är en dröm för mig. (som du kanske minns sålde jag en färg för att köpa en annan .. och blev helt utan)

    SvaraRadera
  3. Har "peppar peppar" hittills inte haft problem med någon av mollysarna.

    SvaraRadera
  4. Har inte haft så stora problem men jag tror inte att ett högre pris garanterar färre fel och brister tyvärr. Det är ju så att man betalar en ganska stor slant enbart för märket...

    SvaraRadera
  5. Det enda var ju min Imagination sweater, peppar peppar. trist när det blir trasigheter på så pass dyra plagg ju!

    SvaraRadera
  6. Vilken otur med revan, men har du ändå inte tänkt sälja den vidare så gör det väl inte så mycket. Förutom ett litet håll i sömmen bak på min Lovely Knit i ull har jag heller aldrig haft problem med OM kvalité. Men som med många andra plagg så kan det ju hända någon gång....

    SvaraRadera