onsdag 12 augusti 2009

Vem kan man lita på?








Tillbaka igen från vår minisemester som varit helt Mollyfri förutom vissa kläder jag själv burit.

Har läst de senaste dagarna om flera som blivit lurade på Tradera. Dels med falska märkeskläder och dels sådana som lurar pengar utav folk. Jag har använt Tradera i flera år och har tyckt att det varit ett toppenställe för oss som vill sälja och även köpa. Nu vet man knappt vad man ska tro och vem man kan lita på. Skittrist tycker jag. Just nu har jag två Odd Mollyplagg ute till försäljning. Dels en ullklänning som jag köpte förra året och har använt en gång. Jag tycker dessa klänningar är mycket fina men har svårt att bära dem pga de är så varma. Och behöver man dessutom ha något under också så blir det ännu värre. Alla är inte lika känsliga som jag och en del är säkert mer frusna också. Jag kom inte ihåg vad jag gett för den men insåg rätt snart att det var ett lågt ingångsbud jag satt. Strunt samma, jag använder den inte själv i alla fall. Och nu är buden ganska höga på den i alla fall. Den andra auktionen är en blus som har några år på nacken. Den är i en 3:a och jag tror att det var den största storleken som fanns då. Den är lite trång i ärmarna för min del annars hade jag behållet den. Mitt nickname på tradera är oxie242.

5 kommentarer:

  1. Hihi är det du! Jag känner så väl igen det namnet.. vi har nog snurrat i närheten av varandra därute förr!


    Hoppas du får bra för dina grejer!
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Javisst är det trist, men jag tror det är ganska ovanligt ändå (iaf att någon luras, falska personuppgifter mm) Jag har fått hem den tunikan nu (alltså samma som du säljer) och jag håller med - den är trång över armarna! Sen är det jättevid runt kroppen.....Men vacker är den!! Tänkte be dig om tips vad vi kan göra i Malmö nästa helg! Har två barn på 8 och 12 år...Kan Folkets Park vara kul? Terrariet? Kan du tipsa om en lagom trevlig restaurang, inte classy och dyrt utan hellre motsatsen *ler* Men god mat förståss.

    SvaraRadera
  3. Glömde...Mollysarna (hur kunde jag?) Är det Ajabaja som har störst utbud (eller brukar ha iaf)i stan? Var i Malmö förra året i feb, då var jag i någon affär, tror den låg vid Triangeln? Åhlens hade litre också kommer jag ihåg...Var ligger Iisa?

    SvaraRadera
  4. Bina: Det blir ju så när man har samma storlek.

    SvaraRadera
  5. Innerjoin: Vi var på en liten restaurang igår kväll som har jättegod mat i alla fall om gillar plankor av olika sorter (kött, kyckling och fisk), den heter Perssons Kök Bar och ligger på Storgatan 1. Min dotter älskar deras mat och de är bra i pris också. De ligger ju lite offside men inte så långt, en tvärgata till Södra Förstadsgatan. Annars finns det många restaruranger i Malmö men det är alltid ett trixande när man har barnen med sig tycker jag det slutar nästan alltid med Pizza Hut eller nåt liknande. Något roligt i Malmö som barn gillar, det finns inte så mycket, nu är det ju Malmöfestivalen men den slutar nästa fredag. Folkets Park är väl ett ok alternativ, vi brukar inte vara där så ofta. Odd Molly i Malmö, jag handlar mest på Iisa den ligger mitt emot Hansa Compagniet på Stora Nygatan och de brukar ta in ganska mycket från OM. En ganska stor och luftig butik till skillnad från Ajabajakids (som också ligger på Storgatan fast på andra sidan om S Förstadsg) som jag nästan aldrig går till. Åhléns City har ju fått in prefall så de borde få in höstnyheter tills ni kommer. Jag har inte varit i stan på ett par veckor nu men nästa vecka ska jag börja jobba och då ska jag försöka hinna med och kolla vad som kommit in.

    SvaraRadera