måndag 3 augusti 2009

På tal om boots







För två vintrar sedan så letade jag efter ett par Fryeboots i motorcykelmodell men tyckte de var för dyra här i Sverige och började söka på Ebay efter dem. Hittade en skoaffär som sålde till bra pris, en tredjedel av vad de kostade här. Jag köpte och på samma gång slog jag till på ett par svarta korta Uggs. Skrev sedan till affären och bad dem skicka paketet som gift och med lägre value. Vilket de lovade att göra.

I Sverige kostade dessa par tillsammans ca 4.000 kr då.

Tiden gick och jag undrade var bootsen tog vägen när jag fick ett brev från tullverket som undrade vad som fanns i paketet och värdet av det. Shit tänkte jag, jag visste ju inte vilket värde affären hade skrivit. Så jag slog en vals. Sa att jag köpt ett par boots när jag var i USA som sedan gått sönder här hemma och därför hade jag fått ett par nya utan kostnad för mig, dessutom hade jag fått ett par andra som plåster på såren. Alltså jag hade inte betalt något för dem.

Det gick någon vecka, paketet kom hem, tullen hade inte öppnat det och när jag läste värdet på tulletiketten gapskrattade jag, värdet var 20 USD.

Nu förstod jag varför tullen undrade, jag hade ju inte tänkt mig ett så lågt värde. Och jag var rätt glad att tullen inte öppnade lådan.

2 kommentarer:

  1. Minns du namnet på affären...är på jakt efter ett par FryeBoots i Mörk Brunt som jag tänka ha till min Indy Dress i Chocolate. Finns ju en mängd OLIKA modeller...vad heter den du köpte?
    MVH: Line

    SvaraRadera
  2. Jag ska se om jag kan hitta det, det var ju ett tag sen som sagt.

    SvaraRadera