torsdag 20 augusti 2009

By Marlene Birger vs Odd Molly






Jag brukar använda By Marlene Birgers bomullslinnen. Jag har ett gäng i olika ljusa färger, dessutom två vita och ett svart. Jag brukar passa på när det är rea på dem. Men nu såg jag att Odd Molly har ett fint som är långt i modellen och med den söta rosetten på. Ett vitt sådan skulle passa bra. Lite dyrare än Marlenes som kostar 400 kr och det verkar vara i tunnare material också. Trist nog verkar det inte finnas i någon av webshopparna i min storlek. Kanske de har i Malmö, det får bli morgondagens eller helgens spaning.

4 kommentarer:

  1. Jag har förra kollektionens linne som är lite kortare. De är så supersköna just för att de är så tunna. Samtidigt kan det vara en nackdel eftersom de samtidigt blir genomskinliga men jag brukar mest ha dem under andra plagg och låta rosetten sticka upp.

    SvaraRadera
  2. Jag provade det där linnet i Almost Black på NK faktiskt och tyckte det var riktigt fint. Underbart material, enkelt, men sött med rosetten på. Hoppas du hittar det.

    SvaraRadera
  3. De är stora i storlek! Oftast kan man ha en strl mindre.

    SvaraRadera