lördag 22 augusti 2009

Uggs - de fulaste stövlarna eller?



Idag sprang jag och min dotter på stan för att hitta jeansleggings till henne vilket visade sig inte vara så lätt. I alla fall så var vi inne på Factory för att jag skulle se vad de hade fått hem från Odd Molly. Den ena tjejen där bar velour frill tunic i brunt och till det bruna Uggs. Så fint det var. Nu finns det massor som tycker att dessa stövlar är något av det fulaste de sett men jag gillar dem. Jag köpte mina första för fyra år och de var inga riktiga Uggs utan någon annan modell och de är beige och höga. För två år sedan köpte jag svarta låga på Ebay och de använde jag jättemycket förra vintern. Nu blev jag supersugen på bruna höga att ha till klänningen. De sålde dem naturligtvis i affären men de gick på nästan 2.700 kr och det tycker jag är för dyrt. Så nu tänkte jag leta på Ebay och se om jag kan hitta ett par billigare.

12 kommentarer:

  1. Jag gillar också Uggs men äger inga ännu..lycka till ute på Ebay! =)

    SvaraRadera
  2. Äger inga Uggs men kan tänka mig att de är varma, goa och sköna. De kanske inte är så kvinnliga men jag tycker de är ganska läckra ändå och den outfiten du beskriver låter jättesnygg. Tror dock inte att jag kommer köpa några... Lova att du visar bilder då du hittat dig ett par!!:-)

    SvaraRadera
  3. Jag har smygkikat på Uggs jag med. Country Dreams har dem ju på sin sida ihop med Mollysar och det är så snyggt.

    ~Livet i byn

    SvaraRadera
  4. Uggs är underbart! Jag har ett par bruna och bara längtar till jag kan ta de på för de är varma... du hittar säkert på tradera eller e-bay. Lycka till!

    SvaraRadera
  5. Jag tycker om uggs för att de är såå varma och bekväma! :)

    Jaa du har samma hunkydory klänning! Oj den är såå härlig, jag skulle säga att den är nog den samma modellen som var med i förra året, kanske en aning annorlundare bara, men fin är den :)

    SvaraRadera
  6. Jag har velat hit och dit ang. UGG:s. Jag har varit in på butiker och provat dem vid minst tre olika tillfällen. Faktum är att jag tycker de är snyggare på bild och på andra än på mig själv. När jag väl tittar i spegeln är det liksom inte jag. Konstigt! Nej jag kör nog på mina Timberland-stövlar istället.

    SvaraRadera
  7. Jag har ett par UGGs och äskar dem. Tycker inte alls att de är fula utan att de är som gjorda för OM stilen rent av. Längtar tills man kan börja plocka fram dem igen!

    SvaraRadera
  8. Jag känner nog mer att Uggs är väldigt opraktiska i slask-Halland...annars skulle jag nog älska dem! Nu är vi hemma från Malmö, visste faktiskt inte att festivalen höll på ff, så vi kom ju i värsta hålligånget ;) Det blev PizzaHut på fredagen och Victors på vid Lilla Torg på lördagen. iisa kom jag också till och provade några plagg, det blev ett litet köp. Trodde med det plagget inte fanns i min storlek, men hon plockade fram den ur ett skåp.

    SvaraRadera
  9. Jag älskar mina UGGs. Har ett par svarta mellanhöga från förra säsongen. De funkar även denna vinter tror jag.
    Får jag länka till dig?

    SvaraRadera
  10. Jag älskar UGGs. Har ett par i choklad med snörning fram samt ett par beige med dragkedja bak. Blir säkert ett par till när jag far till NY i vinter. Har iaf lovat dottern ett par.

    Ett tips: kolla www.victoriassecret.com det säljer Uggs o det blir iaf några hundralappar billigare att handla fr dem inkl skatt o tull o moms o gud vet allt än att köpa i burik i sverige.
    Tror det blev 1600 för mina beige. De i choklad kostade 800 på bloomingdales för 3 år sen.....

    SvaraRadera
  11. Min molly: Visst får du länka till mig

    SvaraRadera
  12. Älskar UGGs! Finns inget bättre att ta på sig när vintern kommer, speciellt för mig och mina kalla fötter :)

    Jag handlade mina nyligen på UGG Australias nya hemsida som levererar inom EU. Du slipper alltså tull avgifterna samt lägre fraktkostnad. Euron ligger även lågt nu så bra tid att passa på.

    Kolla in här; http://www.uggaustralia.eu/

    SvaraRadera