torsdag 20 augusti 2009

Var och hämtade mina plagg på Ajabaja

fyra stycken hade jag beställt. Populära plagg, det finns inga 4:or kvar i något av dem och i vissa finns det knappt någon storlek kvar alls. Bra att kunna beställa via internet och sedan hämta i affären. En annan kund var inne och frågade om hon kunde få förbeställa men de sa att det slutat med det eftersom de var rädda att förlora märket. Vilket borde betyda att det betyder en hel del för affären. I Malmö finns sex affärer som säljer märket varav en finns i Limhamn. Eller sju om man räknar Folkart, jag vet faktiskt inte om de har märket i den fysiska butiken. När jag varit där någon enstaka gång så har det inte funnits. Med tanke på stadens storlek och alla danskar som handlar där så får nog de flesta sålt det mesta av kläderna. En av dessa affärer tar inte in 4:or, varför vet jag inte, jag har aldrig brytt mig om att fråga eftersom de har samma sortiment (och ett ganska litet sådant) som de andra affärerna. Men lite märkligt verkar det.

1 kommentar: