onsdag 2 september 2009

En fråga?


jag undrar är det ok att bära Lovely Knit öppen? Är det snyggt? På alla bilder är den knäppt, både på privatpersoner och produktbilder. Jag som är rätt varm av mig kan ju inte ha en ullkofta hela dagen knäppt, dessutom måste jag ha något under, ev långärmat. Jag tycker koftan är jättefin men det känns lite jobbigt om man inte kan använda den öppen på ett bra sätt. Annars blir den ett rent uteplagg och jag tycker säsongen är så kort för tjocka koftor och jag har en del andra jackor och koftor som jag vill hinna använda innan vintern kommer. Ilandsproblem!

8 kommentarer:

  1. Ja, det kan du! Jag hade så i helgen med Biarritz-blus under. Sedan finns det en fin bild i OM-tråden på www.familjeliv.se. Där finns en säskild bildtråd och i inlägg nr 65 visar Soo Juicy en läcker outfit med uppknäppt LK-kofta, FoL-linne och Ilse Jacobsen stövlar. Kolla där om du inte redan sett den.

    SvaraRadera
  2. Mja - jag tycker den hänger sådär fint, nästan som en trasa när den är uppknäppt. (men visst går jag så också för att slippa dö av värmeslag - och då kör jag med bomullsvarianten)

    Därför "tvingas" jag välja Tenfold knit med det tråkiga ryggbroderiet när jag vill köpa nytt.. och det bör man ju ;-)

    SvaraRadera
  3. Jag har sett bilder på andra med den uppknäppt o det ser jättebra ut. Men på mig känns det fel!
    JAg vill ha den knäppt. Annars ser det konstigt ut på mig.
    KRAM

    SvaraRadera
  4. jag tänkte så först innan jag såg en med den uppknäppt, tyckte den såg fin ut så också.

    SvaraRadera
  5. Jag kör med min öppen tex idag. Kommer på min dagensbild om en stund.

    SvaraRadera
  6. Jag brukar ha min uppknäppt också ibland, men de där banden hänger ju lite konstigt då.... Annars begränsas ju dess anändningsområde markant. Jag håller med.

    Och tack för snälla ord efva! Du är så snäll. Kram!

    SvaraRadera
  7. Ja visst kan du ha den öppen. Den får en annan profil som stängd men båda funkar tycker jag!

    SvaraRadera
  8. Tack för era synpunkter, jag minns min första Lovely Knit, jag tänkte faktiskt klippa av banden på den. Men sen tänkte jag nej så kan jag inte göra. Senare sålde jag den istället och det var tur att jag inte klippte bort banden för då hade jag inte fått många kronor för den.

    SvaraRadera