fredag 11 september 2009

En viss mättnad sprider sig

var inne om Åhléns innan jag åkte hem idag. De bar ut massor av kläder från andra släppet. Jag har aldrig sett så mycket Odd Molly på Åhléns tidigare. Mycket koftor finns det där nu i olika modeller. Jag tror att det kommer finnas rätt mycket kvar till rean, dels för att de är så sena de andra affärerna har ju nästan sålt slut på dessa varor och dels för att de har sådana mängder av Odd Molly kläder. Jag vet inte vem som ska handla allt detta kanske danskarna går mer på Åhléns än i småaffärerna och det kan hända att det även finns andra kunder som går dit som inte varit i "dyraffärerna".
Det trista är att jag tycker jag kan varenda plagg även fast jag inte sett alla på riktigt tidigare men man har kollat så mycket i webshopar och på bloggar så det känns inte som några nyheter.
Man kan undra när jackorna kommer till Åhléns och var skall de sätta alla kläder, utrymmet är inte så stort.
Kan inte låta bli att tycka att det var mycket roligare när Odd Molly var lite svårfångat, lite av en sport att få tag i. Fast det tyckte man inte då.

3 kommentarer:

  1. Jag håller med dig, det VAR roligare förr då det inte fanns mängder med kläder. Gick in i min lilla butik här i min pyttestad och där ligger det 20 st Lovely knit i royal på ett bord. Det känns inte kul då :(
    Jag tror också att vissa butiker kommer att få rea ut mängder. Släppen kommer ju tätt nu... snart är det vintersläpp och sedan vårsläpp och då är dessa kläder inte längre intressanta. Undra varför Åhléns varit så sena?

    SvaraRadera
  2. Word!
    Jag tappade fullständigt sugen på OM-shopping när jag var på Åhlens City och 15 tjejer stod med OM hängandes på armen i provrumskön. Det unika hade liksom gått upp i rök.

    SvaraRadera
  3. Håller med! Jag är så mättad av all nätspaning så jag vill hålla mig ifrån allt vad OM heter tills det är dax för träff i sthlm den 26e.

    men då är frågan: vad gör man på nätet om man inte kollar OMbloggar eller-webshoppar?!

    KRAM på dig

    SvaraRadera