tisdag 1 september 2009

Vilken Odd Molly typ är jag?




Jag satt och läste Gizmolinas blogg och tänkte på hur olika man kan kombinera sina kläder och i detta fallet Odd Molly. Hon har en native shirt liksom jag som hon kombinerat med en spoiler (tror jag i alla fall) och till det fuskskinnbyxor. Detta är lite min stil. Jag har sällan mer än max två Odd Mollyplagg på mig och vill gärna ha något tuffare att matcha med. Dock inte alltid, det händer att jag bara har en svart trikåkjol och tights till en Odd Molly blus. Tights är nog det plagg jag använder mest och som jag handlar en massa olika av. Jag älskar när det är någon form av detalj på som tex, skinnrevärer. Jag köpte Dagmars ombloggade med skinnlappar trots att de var dyra. Hoppas bara det är bra kvalitet på dem så de håller för många användningar. Jag tycker iofs att Gina Tricot har bra bastights som håller förvånansvärt länge. Jag är också svag för olika mönster såsom orm etc. Ibland blir det väl häftigt även för mig men det är sådant jag faller för i affären. Samtidigt faller jag lättast för de romantiska plaggen från Odd Molly både i blusar och klänningar. Mycket spets och volang men gärna till slitna jeans.


Min stil är inte för mycket flashande av underkjolar, en liten kant känns bäst för mig, eller överknästrumpor mm. Det kan vara jättefint på andra men inte på mig. Jag gillar även lite tuffare skor är inte så mycket för "tofflor" som vi säger i Skåne till träskor utan mer nitsandaler och häftiga boots.


Jag läste någon som skrev att hon inte ville bli den där "OddMollytjejen" som bara gick i Mollykläder och det kändes precis som jag. Alla är vi olika och tur är det.

7 kommentarer:

  1. Javisst är det tur att vi är olika. Jag vill inte heller vara OddMollytjejen som inte har något annat i sin garderob. På sista tiden har dock slantarna gått mycket åt Odd Molly, men jag har annat i garderoben också. Även om det i mina egna öron låter otroligt just nu.

    Och så bra sagt. Tur att vi alla är olika och gör våra egna Mollystilar. Jag är nog den där underkjolstjejen med klänning och UGGs haha.... Vilket jag nästan glömmer ibland när jag tittar på alla mina provbilder där det ser ut som om jag har en helt annan stil. Själv gillar jag enkelt, inte för mycket färg och mönster, naturfärger, lussekoftan över spetsklänningen och jag älskar att alla kombinerar sina Mollys så personligt. Det gör verkligen du efva! Kram

    SvaraRadera
  2. Jag älskar Esprits kläder, mest finns det nog sådant i min garderob och det blandar jag ihop med Odd Mollys kläder. Passar mig perfekt :0)

    Jag tycker lagomt är bäst! Matchar oftast med jeans, eller jeandkjol. Sedan kan jag tycka att annat är så fint på andra men inte på mig.

    ~Livet i byn

    SvaraRadera
  3. Jag går nästan alltid i jeans. Kombinerar gärna med molly-koftor. Har inte så stor användning av kjolar och klänningar i vardagen så då blir det inte det som jag lägger pengar på. Älskar Spoilers men det funkar inte på mitt jobb...snyft. Skullle vilja ha ett lite glammigare arbete så att men kan sväva ut lite...

    SvaraRadera
  4. Vi vill se dina outfits!! *molly-bloggarna dunkar i tangentborden*

    -fram med kameran-

    Det är ju superskoj att vi alla är så olika!

    SvaraRadera
  5. Jag är också en jeans och koft-tjej. de romantiska klänningarna får någon annan köpa. Jag njuter gärna av bilderna, men det är inte jag. OM-koftor väcker mitt ha-begär.

    SvaraRadera
  6. Jag blandar stilar hejvilt och fr dag t dag. Ena dagen älskar jag det sockersöta, den andra dagen har jag jeans o linne. Ibland blir jag trött på min okoordinerade stil, men samtidigt är det kul att man inte placeras i ett fack.
    Vanligtvis är det jeans/leggings o kofta/tunika som gäller.

    SvaraRadera
  7. Jag blandar mycket med Gina Tricot och Odd Molly. Kanske en udda kombo men funkar för mig och min kroppsform. Jag har sällan ngn underdel från OM då jag blir lite tunnaliknande i en sådan kombo. Sen så har Lindex underbara jeansleggings so förmodligen inte undgått ngn att jag jämt har. Har även beställt paljettleggings från HM rowells. Tror de är supersöta med tunikor till julen....babbel babbel.

    SvaraRadera