lördag 12 september 2009

Ny mobil till dottern


min dotter har fått för sig att hon inte kan klara sig utan denna mobil, Det är sällan hon vill ha saker på det sättet, många kompisar som har den och det påverkar ju. Fast jag tycker också den är fin mycket finare än den jag har själv. Är det någon som har den eller vet om det är en bra mobil? Man tycker 2.000 - 2.500 kr är dyrt men vi stod och tittae på Odd Mollykläder idag och hon tittade på prislappen på ett av plaggen och sa, den kostar som mobilen jag vill ha och då får man perspektiv på saker och ting. Ibland är som om Odd Molly är prislösa, alltså man reagerar inte på priserna som man gör med allt annat.

10 kommentarer:

  1. Hej!
    Roligt att du vill ha bakgrund, det blir nu inte så lyckat med den blogmall som du har.
    Du undrar vad det innebär med blogmallen Minima, försöker mig på att förklara:
    Bloggers grundmall Minima är helt neutral och tillåter därför att man själv på ett enkelt sätt kan designa sin blog med bakgrund och header. Andra mallar har ett visst utseende inlagt i sin HTML-mall, för att gå in och börja ändra där måste man vara kunnig, det är ju heller inte meningen att ändra i dessa mallar.
    Om du byter mall till Minima, (vilket man kan göra men se till att spara allt eftersom vissa saker kan gå förlorade) så är du Välkommen tillbaka!
    Sanny

    SvaraRadera
  2. Jag har mobilen och är jättenöjd. Dels är den lätt att förstå, inga krångligheter och dessutom är fin att se på. Den bästa mobil jag har haft! Jag håller med dig om att man lätt blir "fartblind" när det gäller mollysar. Det gäller att stanna upp och fundera på priset ibland, för det är dyrt, egentligen alldeles för dyrt med dessa underbara plagg. Fin blogg du har!

    SvaraRadera
  3. Hon har en poäng där, dottern. Man har liksom en tendens att acceptera allt högre priser och finare plagg när det gäller OM. Mobilen kommer hon ju att använda flera gånger dagligen så då kan man ju säga att den kanske är värd sitt pris. Sedan blir det säkert samma känsla för henne som när vi hittar ett efterlängtat OM-plagg. Stor, stor lycka.

    SvaraRadera
  4. Klart dottern ska ha den mobilen. :-) Vet dock inte hur gammal hon är. Kanske om hon sparar en slant själv så ger du resten. Det är mycket pengar för en grej som man bara får sådär. Men är det julklapp eller födelsedagspresent så är det ju klockrent. Jag tycker dock inte vi ska jämföra priset på våra kläder och priset på barnens grejer. Det är ju du som tjänar pengarna. Det är ingen rättighet att få en sprillansny mobil. Det är ett privilegium.

    SvaraRadera
  5. Håller med! man kan oja sig över klädpriser på andra märken men är det mollysar är det inga problem. ;-)

    KRam

    SvaraRadera
  6. Hon får betala det mesta själv, jag kommer att ta ut pengar från hennes sparkonto och sedan får hon spara hälften av sin månadspeng upp till halva priset av mobilen. Hon är bara 11 och egentligen så tycker jag den är för dyr. Jag själv har alltid haft mycket billigare mobiler och min man tycker inte alls det är bra men har godkänt upplägget om än motvilligt. Men vad gör man, jag är svag för min tjej så är det bara.

    SvaraRadera
  7. Nu har du varit duktig, lite nyfiken på om allt var kvar eller om du fick installera om.
    Vad roligt att du blev förtjust i min senaste bakgrund, vill du ha den eller?
    Sanny

    SvaraRadera
  8. Då skall jag göra iorning koden och headern
    med texten: Odd Efva.
    Tar ca 1/2 timme

    SvaraRadera
  9. Det dröjer, krånglar lite med koden, skriver ett inlägg till dig när det är klart, så att du inte tar felaktig kod

    SvaraRadera
  10. Nu äntligen har du headern och kod för bakgrunden att hämta på min service-sida
    "SÅ HÄR GÖR DU" Hoppas det går bra.
    Sanny

    SvaraRadera