torsdag 24 september 2009

Herrkollektionen

läste jag lite om i Habit som är en tidning för klädbranchen. Jag brukar läsa deras nyheter på nätet och fick en gratistitt i deras webbtidning som annars kostar över 1.000 kr om året. Där läste jag att Ylva Liljefors designar för Odd Molly som frilansare och även kommer att bli ansvarig för herrkollektionen vilket jag inte hade en aning om. Hon fick Guldknappen 2002.

Jag undrar lite över denna herrkollektion, undrar vilken typ av kläder det kommer bli och kan inte låta bli att undra om de tagit sig vatten över huvudet. Jag får inte riktigt ihop Odd Molly med killar om jag ska vara ärlig. Nu kommer det naturligtvis inte se ut som damkläderna men ändå något Mollystuk borde det vara i alla fall.

Jag tycker de skulle satsa på barnkläder istället. De fick konkurrera med andra lite dyrare märken men det känns ändå som att den marknaden är ganska stor. När min son föddes, han är 17 idag så fanns inte alls denna kulturen med fina barnkläder framför allt inte till killar. När min dotter föddes sex år senare så fanns det mycket mera och de danska märken började komma hit. Jag älskade att handla åt henne och ett tag köpte jag nästan inget alls till mig själv, det har jag tagit igen med råge senare.

4 kommentarer:

  1. Jag är också tveksam till en herrkollektion mest för att man verkligen undrar hur en sådan kan komma att se ut. Men jag ska nog allt släpa med mig min Sambo till provrummet när den kommer ut....

    SvaraRadera
  2. Jag undrar oxå om det blir kavajer med tofsar och små citat *s* vet inte om maken blir så jätte intressrad av att bära Odd Molly plagg. De kan dock heta ngt annat som Strange Ben eller liknande :-D

    SvaraRadera
  3. Vi har den tidningen på jobbet, rätt "kul" tidning.. men svindyr..
    Kan var lite svårt och tänka sig OM i herrkläder..

    SvaraRadera
  4. Ja, håller med dig. Tänk odd Molly för barn... vilken Mollytokig mamma skulle kunna motstå det. Har t.o.m börjat fundera på om inte "dotera" (10 år och urspinkig) skulle kunna ha en nolla av någon osedvanligt trång Mollymodell! Häromdagen när hon fick två fina tunikor från laredoute frågade hon om det var odd Molly!

    SvaraRadera