onsdag 9 september 2009

Kärringen mot strömmen ........



så många som tycker om denna jacka, så många som ska köpa denna jacka, så många jackor som är inköpta för försäljning. Jag förstår det inte riktigt. Jag tycker inte den är något speciellt, inte ful heller men inget speciellt. Hade det inte varit Odd Molly hade jag inte sett jackan överhuvudtaget. Är det priset som gör att den verkar bli så populär, den kostar inte mer än många blusar och då får man ju mer för pengarna trots allt. Men å andra sidan, hade den inte varit Odd Molly sett likadan ut och kostat samma hade den varit lika populär då?

Sen blir det lite masspsykos, jag ska villigt erkänna att även jag funderat, hm man kanske skulle ha en sådan där jacka.

Och jag kanske kommer ändra mig när jag får se den irl. De jackor som kom tidigare i höst tyckte jag inte var något speciellt.

Det är iofs inget fel på den men ganska vanlig. Det som skulle kunna få mig intresserad är det rosa fodret.

6 kommentarer:

  1. Jag tycker nog inte att du är kärringen mot strömmen.. det är bara en vanlig jacka.. inte speciellt märkvärdig. Inte så speciellt dyr om man jämför i butiker runtom... jag tror detta kan vara en bra jacka men ganska ordinär men med ett litet ord på ärmen och någon rosett inuti..

    SvaraRadera
  2. Jag är med dig. Har inte riktigt fattat hypen.

    SvaraRadera
  3. Förstår hur du menar...Själv behövde jag verkligen en vardagsjacka (är inte "fina kappor typen"), köpte ingen förra året....Gillar det mysiga fodret samt detaljerna som lilla Mollypengen på luvan och texten på ärmen. Precis lagom mycket för att göra den lite mer speciell än en jacka fr tex kedjorna, men ändå inte utstickande. *me like*
    Kram

    SvaraRadera
  4. Jag trodde kanppt någon skulle våga säga det, men jag är beredd att hålla med. Naturligtvis gläds jag med alla som känner att de hittat sin drömjacka, men för mig får den vara. jag provade den liknande modellen förra året och knytbandet under bysten såg inte klokt ut på mig.Jag är rätt kort och ganska smal och jackan stod rakt ut. Jag hade hem den på öppet köp och alla som såg den tyckte inte modellen var snygg. Så det blev en svart peak med midjeskärp istället.

    SvaraRadera
  5. Drömjacka?
    Nä... klart att den inte är. En vanlig basicjacka men en liten touch från favoritmärket. Precis som när man köper t.ex
    en lovelove tank eller jersey tee.

    SvaraRadera
  6. Jag tycker att den är så fin! Visst är det en vanlig jacka, men den har ändå det där extra. Jag tycker att det är OM-känsla över den. Jag hade gillat den även om den hade hängt på H&M eller Lindex.

    SvaraRadera