fredag 4 september 2009

Nördiga Odd Molly fans

Hamnade på Föräldranätet där jag varit en hel del när min dotter var mindre. Hade tänkt läsa vad de skrev om svininfluensan men hamnade på tråden Mode & stil och där var någon som hittat någon av Odd Molly bloggarna och tyckte det var rätt strange, Citat " Fattade inte att Odd Molly var SÅ stort att det finns diverse bloggar där folk lägger ut sina sina dagliga Odd Molly utstyrslar.Kanske har levt under en sten den senaste tiden.Hämtar paket gör de var och varannan dag. Spoiler trodde jag var något annat än vad det tydligen är hos Odd Molly.

Många som skrev svar på denna tråd tyckte att vi var för tjocka för att bära Odd Molly dessutom för gamla också (i alla fall en del av oss). Någon tyckte att de var för dyra med tanke på att de var ensäsongsbundna vilket jag inte förstår alls, tycker tvärtom. Citat" Passar bäst på unga tjejer ser annars tantigt ut, men många över 30 bär dem" Ett annat citat "Tänk att ha 35 OM-plagg som jag läste på en blogg häromdan... då har man lagt kanske 70 000 på dem"

Ett annat citat som jag faktiskt tycker stämmer på en del av oss inklusive mig själv "Underskatta inte O.M-fansens habegär "

Ett annat citat "Men gud, nu gick jag in och kollade på de bloggar lea-m länkat till, OMG! Snacka om att köpa ett märke bara för att, ingen av dem såg riktigt kloka ut i sina utsyrslar! " Undrar hur snygg hon är sina "utstyrslar" antagligen safe till tusen.

En kommentar från någon som själv kändes sig för rund för dessa plagg "Större lökar än så ser lätt ut som bastanta mjölkpigsjuver när de kläs i stora tygsjok och volanger. "

Jag förstår att det är lätt att göra sig lustig på vår bekostnad och att det kan kännas som vi är helt insnöade men dessa bloggar är ju inte hela våra liv och inte heller hela vår klädstil.

Inget man skulle gå i svaromål i direkt men rätt roande på sitt sätt att läsa.

Jag tror som så att man är nog en ganska färgstark kvinna eller tjej om man gillar Odd Molly, det är inga kläder som gör att man smälter in i väggarna precis utan man syns. Och visst är det härligt med kvinnor som vågar oavsett ålder och storlek klä sig precis som de vill och dessutom tycka att man är fin i sina kläder.

13 kommentarer:

  1. Ja jag fann den tråden via min referrer och visst är de härliga i sina liknelser!!

    Det finns alltid något att förfasa sig över.

    Tänk om jag skulle ta och byta stil, om jag skulle klä mig i svarta byxor och en liten svart topp med en liten Lindexblus över. (inget fel på L - jag handlar där ibland!) Vem skulle bli nöjd då? De? Jag? näääää jag är nöjd som jag är... mjölkpiga, gräddtårta, princessbakelse eller varför inte som en liten chokladpudding i gårdagens outfit. ;-)

    Trevlig helg!
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Härligt att få sig ett gott skratt!

    Har man inget annat att reta upp sig på så står jag gärna till tjänst med att vara föremål för lite gliringar.

    Trevlig helg Molly-fans och alla andra!

    SvaraRadera
  3. Alla har ju olika smak så är det ju.....med mina 45 OM plagg vet jag inte om jag vill veta hur mycket jag lagt ner :-o
    Jag har väninnor som älskar OM och väninnor som skulle ALDRIG ta på sig OM kläder. Varken pga priset eller märket utan bara för att de tycker OM är fult. Respekteras då alla vi är olika och jag är faktiskt rätt ledsen över att igår på sonens fotmollsträning såg jag två lovely knit utöver min egen..... *suck*

    SvaraRadera
  4. Fotmolls....fotboll ska det stå :-D

    SvaraRadera
  5. En bra sak med odd molly är att det är fint på alla åldrar. Såg en kvinna i sextioårsåldern med en om-klänning och kände verkligen att det var så elegant.

    SvaraRadera
  6. Ha ha.. Vad kul det var...
    Bara avundsjuka..
    Jag tycker "Odd molly gör kvinnan vackrare"..
    Trevlig helg!
    Kram på er..

    SvaraRadera
  7. Blir så trött. En massa svaga kärringar som sitter och kräker ur sig på ett gemensamt hatobjekt i ett nätforum där några fegisar dessutom är anonyma. Det känns ju inte vidare unikt det heller.

    Undrar vad de hoppar på i morgon? Peak Performance? Esprit? Eller ve och fasa, de 100.000 som varje dag går klädda i H&M? Det blir en väldigt stor grupp att tracka.

    Maken sa igårkväll att han hoppas att jag inte går på allt negativt som skrivs och sägs om alla OM-plagg. Han tycker i alla fall att jag är vacker i dem och att de sitter bra på mig.
    Kram på er

    SvaraRadera
  8. Jaaa! Heja dej!! Älskar det sista stycket i ditt inlägg! :-) Man ska inte lyssna på sådana som totaldissar OM, de är säkert bittra människor. Varför annars KLAGA och GNÄLLA på andra som är glada? Kram!

    SvaraRadera
  9. Äsch folk hittar alltid något att prata/skriva om. Folk har pratat hela mitt liv. Kommer från en liten stad från början och är uppvuxen med en mor som alltid klätt sig annorlunda och klart jag går i hennes fotspår...det har man dock fått höra sedan man lärde sig att gå typ. Ett tag la jag av med att "sticka ut" och blev så neutral man kan bli..mitt mål var att aldrig synas..blev rädd för folk och trodde att så fort någon sa något så var det något negativt om mig. Har dock sakta men säkert bestämt mig för att vara den jag är..och nu råkar OM kläder passa bra in på hur just jag vill klä mig .. men det är klart man har ju andra kläder! Dessutom så lever jag inte för OM jag bara klär mig i dess tyg!

    Låt folk prata, egentligen inte så konstigt att världen är så illa som den är då människan verka njuta av att vara negativ och nedslående mot andra!

    Mer självkänsla till folket!

    Trevlig lördag! :)

    SvaraRadera
  10. Åh, länkade till ditt inlägg i min blogg, hoppas det var okej ? :) Kram!

    SvaraRadera
  11. Hahaha... jag tyckte väl att besökarantalet stack iväg där i några dagar...
    Jag vill inte ens kommentera det.

    SvaraRadera
  12. Haha.. var då? Jag brukar inte sitta och kolla på de där sidorna. Länk efva. Vill verkligen se vad folk stör sig på nu....

    SvaraRadera
  13. Dom är så roliga att "se" på i sin bitterhet och avundsjuka. Men skam om de inte vackert hade tagit emot våra "gräsliga" plagg om de hade fått dem...

    SvaraRadera