torsdag 3 september 2009

Letar efter en bra kamera

Min kamera har lämnat in så just nu är jag hänvisad till dotterns vilket inte är så populärt. Men det är en djungel out there. Jag vill ha en liten, inte alltför dyr ca 2.000 kr och den ska vara enkel att hantera. Den gamla kameran köpte jag på en tysk internetsite vilket innebar att man fick bruksanvisning på tyska och franska. Lagom kul, jag hittade till slut en svensk på internet men när jag skrev ut den så var det typ 50 sidor. Jag tyckte helt enkelt att kameran var för svår att manövrera. Hursom helst så är den kass nu och en ny ska inskaffas. Någon som har en bra kamera att rekommendera?

3 kommentarer:

  1. Jag fick en Canon IXUS 100IS igår.. den är liten och har fått bra utlåtanden. Jag själv har inte mer än hunnit ta nån bild.

    SvaraRadera
  2. Är också på jakt efter kamra. Den jag har är usel. Den billigaste mobil har kamer med fler pixlar än min...

    SvaraRadera
  3. JAg kan bara inte rekommendera min!
    ;-)
    Eller så är det jag som är totalkass på fotografering.....

    KRAM

    SvaraRadera